Tuesday 19 October 2010

sehari bersama kekotoran..

haha, sebenarnya taktau nak panggil mender tuh kotor ke tak.. tapi semalam aku ada lab pharmaco ngan lab parasit?? mesti korunk agak apa yang kotornya lab pharmaco.. kalau parasit maybe lah kotor.. kan??? actually semalam kitorunk wat experiment on the effect of certain drugs on mice.. wa.. kesian tau aku tgk mice tuh.. dalam group aku 3 org, tapi 2 org jerk yang pegang mice tuh.. yang satu lagi tuh buat kerja tak berkaitan dengan memegang mice.. hehehe... masa aku nak angkat mice tu untuk ditimbang beberapa kali aku terlepas mice tuh... tapi lepaskn dalam kotak la.. bukan dekat sebarangan tempat... punya lah susah sebab dier bukannya faham apa kita cakap pon.. dia berlari-lari mencari pertolongan.. satu group dapat dua tikus.. so ada stu mice aku yang agak agresif, satu lagi cam boleh tipu... macam2 perangan tikus nih.. cam manusia gak.. tapi apa yang aku kesian time aku nak inject drug kat peha dua2 mice nih.. kesian sgt,,, boleh dengar bunyi dia sakit tuh... dahlah aku main sukati jerk inject.. taktau betul ke tak.. first drug adalah untuk demamkan tikus nih... so, setelah beberapa minit, lebih kurang 10-15 minit, tikus nih pon demamlah.. kau boleh rasa dia demam, panas kot ekor dier... a the same day, aku pon rasa cam demam gak.. hehe.... so amek suhu dan make sure yang dia nih ada peluh ke tak... pastuh kena bagi dia makan ubat demam dier.. masalahnya kitorunk tak sempat.. kesian dier demam tak disembuhkan.. btw, sorry yer tikus... kami tak bersalah dan bukan sengaja.... n yang menariknya, first time lab pharmaco TAKDE quiz!!!!!!!

lab parasit plak, ujian praktikal cicilan bukan main susah.. actually maybe tak susah mana kot, tapi konfius giler2... huhuhu.. dah baper banyak spesies kitorunk belajar, mana tak confuse... masa yang disediakan plak sangat lah sedikit... yelah, nak tgk spesimen lagi, nak fikir apa benda tuh, nak fikir camner nak namakan mende tak... hehehe... amek masa lah gak.. apa-apapon aku pray for the best gor next quiz, histo, pharmaco, mikrob, anat, parasit and physio... eh physio lecture jerk... oklah.. got to go.. gi class... da~~~ salam...

No comments: